УКР РУС ENG 
   

Веб-конференція вікарія Київської Митрополії, голови Синодального відділу релігійної освіти та катехізації УПЦ, ректора Катехізаторсько-регентського духовного училища та іконописної школи Київської єпархії єпископа Макарівського Іларія (Шишковського)



Шановні читачі!

Учасник веб-конференції на нашому сайті — голова Синодального відділу релігійної освіти і катихізації УПЦ, ректор Катихізаторсько-регентського духовного училища та іконописної школи Київської єпархії єпископ Макарівський Іларій.

17 листопада 2008 року Священний Синод Української Православної Церкви ухвалив рішення про відкриття Катихізаторсько-регентського духовного училища та іконописної школи Київської єпархії.

Цей навчальний заклад створюється у місті, де є велика кількість парафіяльних недільних шкіл, катихізаторські курси, а також, і це головне, Духовні семінарія та академія. Тож заснування тут чогось подібного до існуючого є недоцільним.

Єпархіальне духовне училище покликане бути школою нового зразка.

Ректором Катихізаторсько-регентського духовного училища та іконописної школи Київської єпархії згідно з рішенням Священного Синоду УПЦ від 17 листопада 2008 року (Журнал засідання №109) призначено вікарія Київської Митрополії єпископа Макарівського Іларія (Шишковського).
 
Читайте також:

Проект створення Катихізаторсько-регентського духовного училища та іконописної школи Київської єпархії Української Православної Церкви >>>

Пропонуємо до вашої уваги відповіді єпископа Іларія на поставлені запитання

Костянтин, 23 роки, Чернігів: Шановний владико! Як Ви ставитеся до думки о. Андрія (Кураєва), що день св. Валентина має визнаватися у Православ’ї, оскільки він жив до розколу 1054 року? Розкажіть, будь ласка, про позицію Православної Церкви щодо св. Валентина й історію виникнення цього свята.

Єпископ Макарівський Іларій (Шишковський): Шановний Костянтине! Я гадаю, що день св. Валентина не обов’язково має визнаватися у Православ’ї, оскільки походження цього свята залишається дуже туманним. Як богослови, так і історики не впевнені в історичності особи св. Валентина, тому і Католицька Церква не має такого свята. Та й саме підґрунтя свята — благовоління св. Валентина парам, які любляться або беруть шлюб без благословення батьків, погодьтеся, є сумнівним.

Про життя Валентина майже нічогo не відомо. Мізерні факти тpагічнoї біoгpафії викpоюютьcя із пpoтиpічниx одна одній легенд. Розповідають, щo єпиcкoп Теpни (за іншими легендами він був простим священиком), будучи мoлoдим чолoвікoм, виявляв юним закоханим ocoбливу увагу — допомагав пиcати листи з освідченнями у коханні, примиряв тих, що посварилися, даpував квіти мoлoдим подружнім парам. Аpешт йогo був викликаний нібито тим, щo pимcький імпеpатop Юлій Клавдій II не дoзвoляв солдатам імперських легіонів закохуватися і одружуватися, а Валентин таємнo вінчав легіoнеpів. Кoли Валентин cидів у в’язниці, він нібито закохався у сліпу дoньку cвoгo ката — і зцілив її. Кажуть, пpавда, щo справа була навпаки: наглядач пoпpocив Валентина зцілити дoчку, а та закохалася в oпальнoгo священика. Пеpед стратою він залишив їй пpoщальну запиcку і підпиcавcя: «Твій Валентин». Звідси — і листівки «валентинки» (у ходу з 1800-x рр.), і cаме свято. Дата страти cв. Валентина співпала з pимcькими урочистостями на чеcть Юнoни, бoгині кохання. Цей день у Pимі вважали початком веcни. Вcіx святкових безглуздь, які здійснюють цілком серйозні люди в День cв. Валентина, пеpерахувати неможливо.

Тому Православна Церква утримується від визнання цього сумнівного свята.

Георгій Берлінський: Чи не бажали би в поїздити послужити по Україні? Люди так прагнуть архієрейських Літургій.

Єпископ Іларій: Шановний Георгію! Як відомо, Українська Православна Церква складається з єпархій, де богослужіння, в тому числі і Літургії, звершують єпархіальні архієреї. Я, як вікарний єпископ, відправляю богослужіння у Київській єпархії з благословення правлячого архієрея — Його Блаженства, Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Володимира.

Михайло Сергійович: Що нового чути від колишнього ректора КДА протоієрея Миколая Забуги? Чим він зараз займається?

Єпископ Іларій:
Шановний Михайле Сергійовичу! Інформацією щодо протоієрея Миколая Забуги я не володію. Маю надію, що він знаходиться у доброму здоров’ї і звершує справи християнських чеснот.

Тамара: Де ви навчалися, чому вирішили прийняти священний сан?

Єпископ Іларій: Шановна Тамаро! Якщо Ви маєте на увазі духовну освіту, то я навчався у Київської духовної семінарії та академії, які закінчив з відзнакою і отримав ступінь кандидата богослов’я, 7 років був викладачем у Київських духовних школах і є доцентом КДА. Також проходив докторантуру в Ужгородській Українській Богословській Академії, де отримав ступінь доктора богослов’я. Стосовно світської освіти, закінчив бакалаврат філософського факультету Карпатського університету ім. Августина Волошина і отримав ступінь бакалавра філософії.

Прийняти священний сан вирішив за покликом душі. З дитинства мене приваблювала висока ідея служіння Богу, Церкві та людям.

С. Бережний: Як ви ставитеся до книжок Ростислава Яреми про розкол?

Єпископ Іларій: Доброго дня, я гадаю, що священик Ростислав Ярема доволі змістовно розповідає у своїх книжках про історію церковних розколів в Україні. Він намагався зібрати відомості з різних опублікованих раніше матеріалів, обнародувати маловідомі сучасному читачу факти про звершення неканонічних висвячень і виникнення багатьох псевдоцерковних новоутворень, організатори яких стверджують, що вони є православними церквами. Ці книги особливо корисні для тих, хто пішов з Богоспасаємої отари Христової у розкол, щоб вони збагнули згубність своїх помилок та блукань і якомога швидше повернулися у лоно канонічного Православ’я.

Старообрядець: Владико, доброго дня. Як вам живеться, що вас турбує?

Єпископ Іларій: Доброго дня! Дякую за турботу. Життя моє, як і повинно, проходить у справах єпископського служіння, і зараз мене турбує виконання покладеного на мене послуху з реалізації проекту Української Православної Церкви стосовно влаштування Катихізаторсько-регентського духовного училища та іконописної школи Київської єпархії.

Анастас Хачатурян, грузин: Які ваші улюблені постові блюда?

Єпископ Іларій: Шановний Анастасе! Взагалі, у дні постів я віддаю перевагу простим і невибагливим стравам. Улюбленою пісною стравою для мене є салат з відварених овочів та печені яблука.

Кирил Онопрієнко, Луганськ: Чи не шкодуєте, що Ви тепер вже не на Сєверодонецькій кафедрі? Там такі гарні місця, така гарна природа.

Єпископ Іларій: Шановний Кириле! При архієрейській хіротонії єпископ присягається перебувати у послуху Святій Церкві і тому повинен нести послух там, де вбачає доцільним Свята Церква. Завжди з молитовною теплотою та любов’ю згадую священиків та паству Сєверодонецької єпархії. Що стосується природи в Сєверодонецькій єпархії, то, дійсно, у ній є мальовничі красиві місця.

Макарій: Помоліться за мене, владико. Де і як можна з вами зустрітися?

Єпископ Іларій: Шановний Макарію! Обов’язково за Вас помолюся. Зустрітися зі мною можна у Києво-Печерській Лаврі, корпус 70а, кімната 9, тел.: (044) 255 12 10.

Сергій Корнієнко: Чому вас призначили єпископом Макарівським?

Єпископ Іларій:
Шановний Сергію! Блаженніший Митрополит Володимир і Священний Синод вбачають доцільним несення мною послуху у якості вікарного єпископа Його Блаженства.

Ієродиякон Нифонт, Волинська єпархія: Владико, які цілі та перспективи роботи єпархіальних відділів катихизації у структурі очолюваного Вами Синодального відділу? Чи може ставитися питання про проведення Всеукраїнських проектів (Всеукраїнський літературний конкурс «Православна моя Україно!») і т. п.

Єпископ Іларій: Шановний отче Нифонте! Цілями діяльності єпархіальних відділів є сприяння створенню мережі православних освітніх і виховних закладів, яке передбачає організацію:

1) недільної школи на кожній парафії;
2) православних вищих навчальних закладів для мирян або богословських (теологічних) факультетів при діючих державних вищих освітніх закладах і т. д.;
3) а також вирішення суміжних з двома першими цілей та завдань.

Питання про проведення Всеукраїнських проектів зусиллями окремих єпархій або усіх єпархій УПЦ цілком доречно.

Миколай, 31 рік, Київська єпархія: Доброго дня, Ваше Преосвященство! Де буде розташоване нове духовне училище? Чи планується створити його сайт? Які будуть класи (факультети), тривалість навчання, умови вступу тощо?

Єпископ Іларій: Шановний Миколаю! Будівля Катихізаторсько-регентського духовного училища та іконописна школа Київської єпархії, імовірно, будуть знаходитися по вул. Залізничне шосе, 2а, Печерський район, м. Київ, неподалік від Свято-Воскресенського кафедрального собору, що будується, поруч зі станцією метро «Либідська». Обов’язково буде створено сайт Училища. Щодо класів, тривалості навчання, умов вступу, ці питання знаходяться у стадії розробки. Інформацію стосовно Училища буде постійно надавати офіційний сайт УПЦ.

Роман: Владыка, скажите, пожалуйста, почему во Львове закрыли филиал ПСТГУ? Ведь альтернативных заведений на Украине больше нет.

Епископ Иларий: Уважаемый Роман! Филиалы ПСТГУ не получили развитие в Украине по ряду объективных причин, и я думаю, что альтернативные учебные заведения в Украине появятся в ближайшее время.

Выпускник Одесской духовной семинарии, 22 года: Благословите, владыка! Ответьте, пожалуйста, на такой вопрос: ведутся ли переговоры (или разрабатывается ли механизм) на государственном уровне о предоставлении учебным заведениям УПЦ дипломов государственного образца. Если ведутся, то на какой они стадии.

Епископ Иларий: Бог благословит! Переговоры о предоставлении учебным заведениям УПЦ дипломов государственного образца пока не ведутся, но предварительные наработки по этому вопросу уже есть.

Виталий, Киев: Владыка, благословите! Будет ли Ваше Училище иметь государственную аккредитацию? Кого Вы намерены пригласить преподавать в этом учебном заведении? Где территориально оно будет находиться? По какому принципу будет устроено обучение? Не будет ли оно конкурентом КДАиС?

Епископ Иларий: Уважаемый Виталий! Бог благословит! Планируется, что со временем Училище будет иметь государственную аккредитацию. Преподавать в нем будут специалисты тех отраслей и направлений, которые будут предусмотрены учебной программой Катихизаторско-регентского духовного училища и иконописной школы Киевской епархии. Здание Училища и иконописная школа предположительно будут находиться по ул. Железнодорожное шоссе, 2а, в Печерском районе г. Киева, неподалеку от строящегося Свято-Воскресенского кафедрального собора, рядом со станцией метро «Лыбидская». Хотя не исключено, что Училище расположится в одном из киевских монастырей. Неотъемлемой частью образовательного процесса будет являться методическая и научно-исследовательская деятельность с внедрением новых технологий в образовательный процесс, а также сотрудничество с органами государственной власти в области образовательных инициатив и светскими учебными заведениями. Не думаю, что Училище будет конкурентом КДАиС в силу разности сфер деятельности этих учебных заведений. Скорее, они будут гармонично дополнять друг друга.

Протоієрей Валентин Мороз, м. Новоград-Волинський, Житомирська єпархія:
Владико, благословіть. Чи можливі будуть проведення зустрічей з парафіяльними недільними школами інших єпархій, під час яких учні могли б ознайомитись з навчанням у Катихізаторсько-регентському духовному училищі та іконописній школі Київської єпархії? Вчителі наших недільних шкіл могли б формувати методичні програми тощо, напрацьовані в училищі, що було б дуже корисним для розвитку парафіяльних шкіл. Дякую.

Єпископ Іларій: Шановний отче Валентине! Бог благословить! Дякую за запитання. Зустрічі з парафіяльними недільними школами інших єпархій, під час яких викладачі та учні могли б ознайомитися з навчанням у Катихизаторсько-регентському училищі та іконописній школі Київської єпархії, не тільки можливі, а й передбачаються як обов’язкові з метою підвищення якості та вдосконалення викладання у недільних школах, що буде давати новий стимул катихізаторській роботі як в окремих єпархіях, так і у всій Церкві в цілому.

Дмитро: Духовне училище планується створити як училище, чи з перспективою перетворення на ВУЗ (інститут або університет)?


Єпископ Іларій: Шановний Дмитро! Зараз Училище створюється як середній спеціальний навчальний заклад, але перспектива перетворення його на вуз не виключена.

Ще одне запитання: Чи вважаєте Ви за доцільне створення у Києві православного вищого навчального закладу для мирян за зразком Московського Свято-Тихонівського православного університету, Українського католицького університету у Львові чи хоча б Інституту Фоми Аквінського у Києві?

Єпископ Іларій: Створення у Києві православного вищого навчального закладу для мирян я вважаю за доцільне.

І останнє запитання: Чи може людина з вищою гуманітарною освітою (або навіть кандидат наук) отримати додаткову богословську освіту на серйозному науковому рівні у Києві? Адже в КДА не можна вступити без закінчення КДС, а рівень КДС поки що виглядає не надто високим...

Єпископ Іларій: На даний час людина з вищою гуманітарною освітою, яка бажає отримати додаткову богословську освіту у КДА,  за Статутом Київських духовних шкіл, повинна закінчити КДС.

Иван, Киев: Владыка, недавно в УПЦ создано еще одно учебное заведение, ректором которого Вы являетесь. Почему оно было создано так срочно и без всякой базы (такое впечатление, что оно создано специально под Вас)?

Епископ Иларий:
Уважаемый Иван! Решение Священного Синода об образовании Киевского духовного училища вызвано актуальностью этого вопроса в данное время. Здесь уместно упомянуть, что пожелания относительно открытия учебного заведения такого формата высказывались как священнослужителями, так и мирянами Киевской епархии очень давно. В связи с этим Священным Синодом и было принято решение в качественно благоприятный момент. Важность этого вопроса показывает хотя бы то, что создание Училища находится под патронатом Блаженнейшего Митрополита Киевского и всея Украины Владимира.

Федор, 30 лет, Владивосток: Я живу во Владивостоке, но родом из Украины и мои родственники живут там, на Сумщине, вашей бывшей епархии, поэтому я наслышан о недавнем Вашем конфликте с настоятелем собора. Я так понял, что мои родственники в этом конфликте поддерживали Вашу сторону и даже перестали ходить в собор на богослужения. По их просьбе (они не пользуются Интернетом) обращаюсь к Вам и прошу ответить на несколько вопросов:

- правда ли, что владыка Лука снял проклятие с прихожан и с собора? Можно ли теперь ходить в собор на богослужения, исповедоваться и причащаться у священников, которые поддерживали настоятеля? (Ранее Вы говорили, что можно только прикладываться к чудотворной иконе).
- возможно ли Ваше возвращение в Сумы?
- готовы ли Вы примириться с обидевшим Вас настоятелем и снять с него запрет в священнослужении?
- просил ли он у Вас прощения?
- почему Вас так быстро перевели с Херсонской кафедры?

Заранее благодарен за ответы и обязуюсь передать их верным Вам прихожанам.


Епископ Иларий: Уважаемый Федор! Благодарю Вас за беспокойство и заданные вопросы. Я уверен, что Ваши родственники могут получить ответы на свои вопросы от священников и прихожан храмов г. Сумы или же в епархиальном управлении г. Сумы непосредственно у компетентных по этим вопросам лиц. Хочу отметить, что многие священники, миряне Сумской епархии оставили в моем сердце самые теплые и неизгладимые воспоминания. Всегда с радостью и любовью молюсь о них.

Протоієрей Володимир: Владика, благословіть. Синодальний відділ релігійної освіти і катихізації УПЦ заснований ще 5 серпня минулого року. Однак, до цього часу так і не розпочав належним чином своєї роботи.

Яке Ваше бачення що потрібно і що можливо зробити, щоб така актуальна сторона церковного відродження, як релігійна освіта та катихізація, не розвивалася стихійно, а мала централізоване управління?


Єпископ Іларій: Шановний отче Володимире! Бог благословить! Досягнення визначеного рівня роботи Синодального відділу релігійної освіти і катихізації УПЦ потребує певного часу, немалого інтелектуального та практичного досвіду, що можливо тільки з поступовим розвитком. Зараз, милістю Божою, Відділ виконує посильні завдання, які ставлять перед ним Свята Церква і сьогодення.

Микола: Ваше Преосвященство! Що вже зроблено та які плани в очолюваному Вами відділі щодо видання катихізаторської та взагалі освітньо-релігійної літератури українською мовою? Зокрема, розраховану на молодь. Не секрет, що у більшості єпархій Західної та Центральної України підростаюче покоління не вивчає російську ні в школі, ні у вузах, подекуди частина дітей, підлітків, молодих людей її погано розуміє (власний досвід спілкування з молоддю). Вважаю доречними пропоновані заходи для багаточисельних та релігійних єпархій. Наперед вдячний за відповідь.

Єпископ Іларій:
Шановний Миколо! Українська Православна Церква неодноразово констатувала, що її вірні послуговуються як українською, так і російською мовами, тому зазвичай видання виходять також двома мовами. Очолюваний мною відділ також не є виключенням і планує видання катихізаторської та взагалі освітньо-релігійної літератури і українською мовою.

Станислав, Донецк: Владыка, как на сегодняшний день решается вопрос с помещением под Духовное училище? Что конкретно делается в этом направлении?

Епископ Иларий: Уважаемый Станислав! На сегодняшний день найдено предположительное помещение под Духовное училище на ул. Железнодорожной, недалеко от строящегося Кафедрального собора. Но это здание требует немалых материальных затрат для того, чтобы быть функционально способным принять в себя Духовное училище. Поэтому на данный момент проводится ряд переговоров с частными лицами и фондами, способными стать меценатами данного проекта.

Лидия Ивановна, Бровары: Это училище уже зарегистрировано? Если да, то какие проблемы на пути регистрации возникали у Вас?


Епископ Иларий: Уважаемая Лидия Ивановна! Духовное училище находится в стадии регистрации. На данном этапе регистрации никаких проблем у нас не возникло. Помолитесь об успешном окончании этого процесса.

Богдан, Одесса: На какой научной и педагогической базе будет создано Ваше училище? Кто будет в нем преподавать?

Епископ Иларий: Уважаемый Богдан! В Киеве и Киевской области есть ряд преподавателей — выпускников богословских и светских высших учебных заведений, способных качественно и на высоком уровне преподавать необходимые дисциплины в Киевском духовном училище.

Протоиерей Владислав: Вы говорите, что кроме Училища будет создана иконописная школа. А в чем потребность создавать еще одну школу? Их же и так много по всей территории Украины и в Киеве в том числе.

Епископ Иларий: Уважаемый отец Владислав! С тем, что по всей территории Украины множество иконописных мастерских, можно согласиться, но я не уверен, что всех их можно назвать школами. Иконописная школа Духовного училища задумана не просто как копировальная мастерская или артель «богомазов», а как творческая мастерская, которая, изучая, используя, креативно усваивая традиции славянской и православной вообще иконописи, будет задавать «моду» православного иконописания, являться теоретическим и практическим образцом здравой канонической иконописи, актуально сочетая вызовы дня с православной традицией. Кроме того, творческая «конкуренция» между иконописными школами, думаю, будет приносить только пользу для развития теории и практики православной иконописи. Вполне возможно, что иконописная школа Училища будет создана на базе одной из ныне существующих.

Віктор Семенович, Харків: Владика, Ви очолюєте Синодальний відділ релігійної освіти і катихізації УПЦ. Які проекти в майбутньому Ви плануєте реалізувати?

Єпископ Іларій: Шановний Вікторе Семеновичу! Синодальний відділ релігійної освіти і катихізації УПЦ планує широке співробітництво із світськими вищими навчальними закладами, широку видавницьку діяльність, проведення конференцій та круглих столів з релігійно-просвітницької тематики та багато іншого.

Священик Ярослав: Які історичні передумови створення Макарівського вікаріацтва?

Єпископ Іларій: Шановний отець Ярослав! Макарів, як відомо, — батьківщина нашого відомого співвітчизника — святителя Димитрія Ростовського (Данила Савовича Туптала), який в історії Православної Церкви відомий як духовний пастир, богослов, письменник-агіограф, поет, драматург, автор духовних кантів та багатьох музичних творів, педагог, засновник другої в Росії архієрейської школи, енциклопедист свого часу. Написані ним «Житія святих» стали першою церковною релігійною енциклопедією для православного світу та донині мають непересічне значення для боголюбивого читача.

Його «Келійний літописець» досі є хронологією історичних подій, переданих через призму православного світогляду. В змісті жанр хронографу, давнього історичного літописання, винятково поєднується з богословською думкою, що обумовлює особливу ґрунтовність та смислову ємкість тексту. Святитель Ігнатій (Брянчанінов) і преподобний Амвросій Оптинський вказували на особливу значимість «Літописця» для керівництва в житті, щоб правильно розуміти, як потрібно вчиняти по-християнськи, відповідно до православних постанов. Святитель Димитрій залишив нам безцінний скарб, величезну духовну спадщину, являючи пастирям, християнам, добрим людям всіх поколінь гідний взірець для наслідування. Тому досить дивно було б, якби Макарів не було обрано місцем для заснування вікаріацтва. До того ж зазначимо, що досить часто вікаріацтва засновуються в історично значимих місцях, наприклад, Васильківське вікаріацтво створено на батьківщині преподобного Феодосія Печерського, Вишгородське — на місці особливого вшанування святих князів Бориса і Гліба.

Лариса, Луганск: В свое время Вы были секретарем Ученого Совета Киевской духовной академии. Вы знали работу этого заведения изнутри. Сегодня в ней новая жизнь, новая система и новые порядки. Как Вы можете оценить эти изменения в деятельности школ?

Епископ Иларий:
Уважаемая Лариса! Насколько я могу судить, Киевские Духовные школы достигли нового уровня своей жизнедеятельности. Успешно проходит реформа Духовных школ, повысился уровень преподавания и образования студентов. Поставлена верная цель — давать желающим богословское образование на серьезном научном уровне.

Виктория, Львов:
Как ректор иконописной школы, какое именно направление в иконописи Вы предпочитаете? Какая иконописная традиция Вам импонирует?

Епископ Иларий: Уважаемая Виктория! Мне импонирует византийская иконописная традиция, аскетическое направление в разных русских и украинских иконописных школах. Но хочу отметить, что не стоит, особенно для современного человека, сужать богатую палитру иконописи до одной определенной традиции, школы или направления. Икона есть воплощенная молитва, и также как у человека есть разные уровни молитвы совершенной и не совсем, непрестанной и периодической, правильной и не совсем, так и диапазон канонической иконы, как свидетельство опыта жизни во Христе, может различаться, передавая все богатство и многогранность богообщения, разностороннего и разнопланового, как сама жизнь. Поэтому слишком «вычурная» икона для одного, может быть для другого ступенью его движения к Богу, его степенью познания Сверхсущего.

Александр Никифорук, Москва:
В Вашей концепции написано, что Ваши специалисты будут осуществлять независимую экспертизу спорных иконографических изображений. Вы считаете, что это проблема на сегодня?

Епископ Иларий:
Уважаемый Александр! По-моему, никто и не заявлял, что  независимая экспертиза спорных иконографических изображений является проблемой сегодняшнего дня, но это так же необходимо, как раскопки археологических памятников прошлого или покупка хлеба в магазине.


Игорь, 27 лет, Киев:
Какой именно опыт из Киевских духовных школ Вы хотите взять для воплощения в деятельность епархиального Духовного училища?

Епископ Иларий: Уважаемый Игорь, думаю, что, к своему счастью, в родных Киевских духовных школах прошел путь от простого воспитанника и студента до Секретаря Ученого Совета и проректора КДА. Благодаря этому, действительно потрудившись на разных участках воспитательного и образовательного процессов в Киевских духовных школах, получил хороший опыт организации воспитательного и учебного процессов в духовных школах, педагогическую практику и опыт руководства студентами духовных школ, стремящихся к высокой цели служения Богу, Церкви и Отечеству в сане священника. Весь этот богатый суммарный опыт я и буду стараться применять в деле организации епархиального Духовного училища.

Диакон Георгий: Будет ли в новой школе система дежурных помощников инспектора? Ведь если это училище направлено на светских людей, которые хотят приблизиться к Церкви, то они могут многие вещи просто не понять. Вам так не кажется?

Епископ Иларий: Уважаемый отец Георгий, хочу сделать некоторое уточнение: Духовное училище будет сориентировано не на светских людей, а на мирян, то есть верных Церкви, не имеющих сана. Насколько я знаю, и светские учебные заведения имеют определенные структуры, контролирующие дисциплину в них, тем более порядок и дисциплина необходимы в Духовном училище.

Людмила Ивановна, Васильков: Есть ли у Вас постоянный храм, где Вы совершаете богослужения?


Епископ Иларий: Уважаемая Людмила Ивановна, как викарий Киевской Митрополии я принимаю участие в богослужениях, которые обычно совершаются в Трапезном или Успенском храмах Киево-Печерской Лавры, или же в тех церквах и монастырях Киевской епархии, куда я отправляюсь совершать богослужение по благословению Его Блаженства Блаженнейшего Митрополита Киевского и всея Украины Владимира.

Священик Ярослав, Хуст: Чи можливий варіант, що у Вашому училищі будуть викладати професори Київської духовної академії?

Єпископ Іларій: Шановний отче Ярославе, на мою думку, такий варіант цілком можливий.

Орест, 29 років, Тернопіль: Владико Іларіє, як Ви особисто оцінюєте, як швидко у відсотковому відношенні рухається справа створення єпархіального Духовного училища?


Єпископ Іларій: Шановний Оресте, за фахом я не є економістом, тому мені дуже важко порахувати це у відсотках, але можу Вас запевнити, що ініціативна група зі створення Київського єпархіального духовного училища робить все можливе, щоб його відкриття відбулося якомога швидше.

Елена, Горловка: Вы общаетесь с правящими архиереями разных епархий. Скажите, как Вы видите, как воспринята ими весть о создании Духовного училища в Киевской епархии?

Епископ Иларий: Уважаемая Елена, правящие архиереи разных епархий УПЦ весьма положительно восприняли весть о создании Училища в Киевской епархии. Некоторые из них выразили готовность прислать представителей своих епархий к нам на учебу.

Монах Серапион, Полтава: Известно, что долгое время Вы преподавали в МАУПе. Скажите, с какими светскими вузами Вы планируете сотрудничать как глава Синодального отдела религиозного образования и катихизации?

Епископ Иларий: Уважаемый отец Серапион, действительно, преподавание в МАУП дало мне опыт коммуникабельного общения и налаживания мостов со светскими учебными заведениями. Синодальный отдел религиозного образования и катихизации предполагает тесное сотрудничество с Киевским национальным университетом им. Т. Г. Шевченко, Славистическим университетом, Педагогическим университетом им. М. П. Драгоманова и другими вузами г. Киева. Не исключаются из этого числа и средние учебные заведения г. Киева. Я уверен, что это будет взаимовыгодное и взаимообогащающее сотрудничество.

Лариса, Луганск: Можете ли Вы сказать, что сегодня налажена координация работы епархиальных отделов религиозного образования и катихизации? Правда, что они подчинены Синодальному отделу, который Вы возглавляете?

Епископ Иларий:
Уважаемая Лариса, 18 октября и 24 ноября 2008 года Отдел проводил совещания, посвященные координации работы епархиальных отделов религиозного образования и катихизации, выработке целей и задач деятельности Синодального отдела и епархиальных отделов, предварительному обсуждению положения о Синодальном отделе религиозного образования и катихизации. Согласно решениям Архиерейских Соборов и уставным документам Православной Церкви, в своей работе епархиальные отделы религиозного образования и катихизации координируются Синодальным отделом и подотчетны ему.

P.S. Хочу поблагодарить всех задавших вопросы и принявших участие в веб-конференции, всех сотрудников сайта, обеспечивавших техническую сторону нашего общения. Вопросы, которые были заданы, показывают, что есть православные люди, которых волнуют вопросы духовного образования, интересует жизнь Церкви. Главный признак прозвучавших вопросов — отсутствие теплохладности, а это значит, что мы сможем сделать еще многое, приложить свою энергию и огонь своей веры для преображения себя и окружающего нас мира в вечном стремлении к Царствию Божию.
 












Коментувати

Содержимое этого поля хранится скрыто и не будет показываться публично.
 


   
orthodox.org.ua

Українська Православна Церква



Зворотний зв’язок: presschurch@gmail.com