11.07.2006. КИЇВ. Звернення єпископату Української Православної Церкви та ієрархів Помісних Православних Церков до Президента, членів Уряду та народних депутатів України | Українська Православна Церква
 
  УКР РУС ENG 
   

11.07.2006. КИЇВ. Звернення єпископату Української Православної Церкви та ієрархів Помісних Православних Церков до Президента, членів Уряду та народних депутатів України



Єпископи Української Православної Церкви та архієреї Помісних Православних Церков висловили своє занепокоєння складною ситуацією, що виникла навколо Свято-Катерининського храму Чернігова та звернулися до Президента, членів Уряду та народних депутатів України з проханням захистити священнослужителів і віруючих УПЦ від деструктивних і протизаконних дій прихильників так званого «патріарха» Філарета.

"Виявляємо свою стурбованість напруженою та нездоровою міжконфесійною ситуацією, що склалася протягом останніх п'ятнадцяти літ та має сьогодні місце в Україні, - говориться зокрема у звернені. - Констатуємо той прикрий факт, що сучасний стан українського Православ'я, нажаль, далекий від того, яким би він повинен бути в незалежній, хоча і молодій, проте багатій своєю історією та традиціями державі. Уже більш як тисячолітня історія Православ'я на теренах цієї священної землі, позиціонує Україну як православну Державу. Проте, українське Православ'я через існуючий розкол, паралізоване у своїй головній задачі: служити Богу і ближньому у союзі миру, злагоді та любові.

Уже минає півтора десятиліття з того часу, як Тілу Христовому в Україні - Українській Православній Церкві, розколом було нанесено тяжких і болючих ран. За час, що минув, ці рани не тільки не загоїлися, а навпаки, ще більше закровоточили.

Вчинений розкол по суті роз'єднав, розділилив українське суспільство, призвів до крайньої політизації релігійного середовища. Ворожнеча на релігійному грунті - це причина, котра веде до напруженості і нестабільності в суспільстві та послаблює державу. По різні боки стали не тільки окремі політичні діячі, народні депутати, а й цілі партії, депутатські фракції і блоки, що, безумовно, шкодить Україні, її міжнародному іміджу, оскільки світова спільнота через міжнародні релігійні організації широко проінформована про існуючий розкол та агресивні дії його послідовників відносно канонічного Православ'я. Переконуємося ми сьогодні в цьому і вочевидь, спосретігаючи за подіями навколо Свято-Катерининського храму міста Чернігова.

В Української Православної Церкви відбирають те, що було побудовано нею, що протягом століть належало їй, що було відібрано в неї безбожною владою, та що повинно було б бути їй повернуте, згідно неодноразових президентських указів про реституцію церковного майна. Старовинну чернігівську церкву на честь святої Великомучениці Катерини, розчерком чиновничого пера передають тим, кому вона ніколи не належала, передають тим, про кого і гадки не було в той час, коли вона будувалась.

Позбавишись від тоталітарного атеїстичного ярма радянської минувщини, Україна не змогла, нажаль, позбавитись від її негативних наслідків, зокрема грубого втручання світської влади в церковне життя. Результатом цього став розкол Православ'я в Україні, породжений виникненням нової релігійної організації - «Українська Православна Церква - Київський Патріархат», яка безпідставно називає себе спадкоємницею Володимирового Хрещення, та заявляє про свої претензії на храми та майно, що належать українському народові та його канонічній Українській Православній Церкві.

Вважаємо за необхідне ще раз задекларувати загальноцерковну позицію відносно цієї псевдоцерковної структури. Українська Православна Церква, як і всі Православні Церкви світу, живе за своєрідною конституцією - канонами, тобто правилами устрою внутрішнього і зовнішнього життя, сформульованими святими Апостолами, Вселенськими Соборами і прийнятими для всецерковного обов'язкового вжитку. При порушенні канонічного устрою порушується і церковна дисципліна, а це в свою чергу веде до появи розколів, єресей, деструктивних і тоталітарних сект, внаслідок чого страждають суттєві властивості Церкви: єдність, святість, канонічність, апостоличність (що і трапилося в Україні).

В світовому Православ'ї не існує так званого «Київського Патріархату», а його чільника - «патріарха Філарета» (Денисенка Михайла Антоновича) ніхто не визнає за архієрея. «Коли-бо хтось думає, що він щось, бувши ніщо, сам себе той обманює» (Гал. 6: 3). УПЦ-КП існує як організація, що була штучно створена в 1992 році при активній підтримці світської влади, з грубим порушенням священних канонів, задля утвердження амбіцій окремих особистостей та для переховування в ній осіб, які згідно чинного канонічного права стали неспроможними виконувати свої обов'язки в умовах нового соціального устрою. Вона вивела себе із спасительної огорожі вселенського Православ'я, і є на сьогодні організацією світських людей в священицькому одязі. «УПЦ - КП» відійшла від норм, які називають зібрання віруючих Православною Церквою, яка своїм початком має Господа Ісуса Христа. Вона позбавлена законної ієрархічної структури і апостольського приємства. Ця організація є не церковним, а світським новоутворенням релігійного забарвлення, в якому звершувані „священнодійства" втратили свою сакральну сторону, стали безблагодатними, не дієвими і не дійсними.

Вельмишановний пане Президенте!

Вельмишановні члени Уряду України та народні депутати України!

Стурбовані ненормальністю сьогоднішнього становища Православ'я в Україні, ми, ієрархи повноти Православної Церкви, закликаємо Вас не потворствувати діям розкольників. „Нехай вас не зваблює ніхто словами порожніми, тому що за це приходить гнів Божий на синів противління, - тож не будьте їм спільниками!" (Єф. 5: 6-7). Просимо вжити всіх можливих заходів задля врегулювання в правовому руслі церковного питання в Україні.

Улюблені у Христі брати і сестри, які нині знаходиться поза церковною огорожею вселенського Православ'я!

Закликаємо Вас до якнайшвидшої ліквідації розколу засобами, обумовленими священними канонами Православної Церкви та до повернення в благодатне і спасительне лоно Матері Церкви, де ми разом єдиними устами та єдиним серцем славитимемо Бога, «зберігаючи єдність духу в союзі миру» (Єф. 4;3), «маючи любов поміж собою» (Ін: 13; 35).

Під цим Зверненням підписалися:

+ Христофор, архієпископ Празький, Митрополит Чеських земель і Словакії, Предстоятель Православної Церкви Чеських Земель і Словакії

+ Герман, архієпископ Вашингтонський, митрополит всієї Америки, Предстоятель Православної Церкви в Америці

+ Володимир, Митрополит Київський і всієї України, Предстоятель Української Православної Церкви

+ Григорій, митрополит Камерунський (Александрійська Православна Церква)

+ Нифон, єпископ Филиппопольський (Антіохійська Православна Церква)

+ Тимофій, митрополит Востровський (Єрусалимська Православна Церква)

+ Кирил, митрополит Смоленський і Калінінградський (Руська Православна Церква)

+ Сергій, митрополит Некреський і Еретський (Грузинська Православна Церква)

+ Григорій, архієпископ Потійський і Хобський (Грузинська Православна Церква)

+ Василій, єпископ Зворничко-Тузланський (Сербська Православна Церква)

+ Кирил, митрополит Варненський і Великопреславський (Болгарська Православна Церква)

+ Дометіан, митрополит Відінський (Болгарська Православна Церква)

+ Серафім, митрополит Кіфірський (Еладська Православна Церква)

+ Ієремія, архієпископ Вроцлавський і Щецінський (Польська Православна Церква)

Свої підписи також поставили архієреї Руської Православної Церкви та єпископат Української Православної Церкви у складі сорока п'яти правлячих архієреїв.

Пропонуємо увазі читачів офіційного сайту Української Православної Церкви англомовну версію цього документу:

"Nowadays unfortunately we recognize the fact that modern role of Ukrainian orthodoxy is not so as it must in the independent state and in the country which has its own old and rich history.

More than one thousand years history of this sacred land characterizes Ukraine as the orthodox land. Inspite of the separation of the orthodox churches are blocked in realizing its main goal - to serve God and people in peace and love.

15 years have passed since Body of Christ in Ukraine - Ukrainian Orthodox Church was injured. During last time these wounds have not cured but blooded more.

The separation divided Ukrainian society, caused that political matter became higher than political one. Hostility on religious base causes instability and tension in society, makes the state weaker. Not only deputies but the whole political parties have been set apart, that is harmful for the international reputation of Ukraine. The World community is informed about the separation and aggressive actions of its followers against canonic Orthodoxy. The events in Chernikhiv connected with St. Catherine church prove everything mentioned above. The property that church possessed during centuries was taken by authorities and it is not easy to return inspite of President's instructions. As an example we should mention about Chenikhiv church that was given to those people who never had any connection with it, who really did not exist as a unit when the church was built.

Having got rid of soviet and atheistic influence, we still have negative consequences, particularly rude invansion of authorities in church life. As a result new religious organization appeared - ‘Ukrainian Orthodox church - Kyiv Patriarchy', which proclaims itself without any special reason as an heir of Volodymyr Baptizing and declares its rights for churches and property that belongs to canonic Ukrainian Orthodox Church and its people.

It is necessary to declare our attitude towards this not true organization once again. Ukrainian Orthodox Church like other World Orthodox churches has its own rules adopted and implemented by Apostles, Ecumenical Council for all churches. Breaking these rules leads to different confessions appeared. (That happened in Ukraine too).

The World Orthodox Church does not recognize so called ‘Kyiv Patriarchate', and its head - ‘patriarch Filaret' (Denysenko Mykhaylo) as a bishop. ‘For if a man thinks to be something, when he is nothing, he deceiveth himself.' (Gal. 6:3) Ukrainian Orthodox Church Kyiv Patriarchate was established in 1992 with the support of the authority. It was made by breaking canonic rules and that is reason it can not be considered as a canonic church. The priests of this Patriarchy use this organization for proving their ambitions, they could not be considered as priests who has right to serve. Ukrainian Orthodox Church Kyiv Patriarchy does not belong to the church that has Jesus Christ as a Head of canonic Orthodox Church. The actions of this organization are out of church rules.

Dear President,

Dear members of Ukrainian Parliament and deputies!

We, bishops of Orthodox Church, ask you not to promote actions of separatists. ‘Let no man deceive you with vain words: for because of these things cometh the wrath of god upon the children of disobedience. Be not ye therefore partakers with them.' (Eph. 5: 6-7). We ask you to take measures in order to regulate religious problem in Ukraine.

We appeal to everyone, who is beyond World Orthodox Church to accelerate the liquidation of separation by legal means according to saint rules and to return it back 'endeavoring to keep the unity of the Spirit in the bound of peace (Eph 4, 3)

‘By this shall all men know that ye are my disciples, if ye have loved one to another' (John 13, 35).


(11 липень 2006)
 


   
orthodox.org.ua

Українська Православна Церква