Річний звіт про роботу Представництва УПЦ у Верховній Раді України | Українська Православна Церква
 
  УКР РУС ENG 
   

Річний звіт про роботу Представництва УПЦ у Верховній Раді України



ПРЕДСТАВНИЦТВО УПЦ У ВЕРХОВНІЙ РАДІ УКРАЇНИ

Голова: архієпископ Львівський і Галицький Августин (Маркевич)

Адреса: 01015, м. Київ, вул. Івана Мазепи, 25, корп. 34, тел.: (044) 255-12-08; 255-12-11

Головним завданням Представництва Української Православної Церкви у Верховній Раді України є адаптація українського законодавства і нормативної правової бази до потреб Української Православної Церкви у всій її Повноті.

Успішність виконання завдань обумовлена межами повноважень, методами і засобами дій Представництва Української Православної Церкви у Верховній Раді України та станом справ в усіх гілках державної влади.

Законодавство формується через суб’єктів законодавчої ініціативи (народні депутати, Кабінет Міністрів України, Президент) і контролюється гілками влади. Законодавча, виконавча і судова гілки державної влади формуються і функціонують, виходячи з домінуючої концепції розвитку країни через призму обслуговуючої ідеології.

В Україні модель державотворення з атеїстичного соціалізму перетворилась на таку форму капіталізму, де домінуючою концепцією розвитку України стає ліберальна демократія з ринковою економікою, що теж не відповідає православному світоглядові. Ця модель під маскою терпимості й толерантності передбачає конкуренцію релігій, що, при свободі вибору і підміні понять, відкриває можливість переходу до наступного етапу — масованого розвитку агресивних до православ’я релігійних течій.

Таким чином будується, так би мовити, “натовпоелітарний” устрій України. Через структурні та безструктурні впливи ззовні і з середини переформовуються законодавча, виконавча та судова гілки влади, внаслідок чого інтенсивно розшаровується наше суспільство на еліту та народ, на багатих і бідних. Ця модель через глобалізаційні процеси може призвести до підпорядкування транснаціональним корпораціям всієї ресурсної бази країни разом з людьми.

За звітний період Представництво, відповідно до потреб часу і обставин, посилило свою діяльність від пропозицій внесення окремих змін в законодавство України до пошуку можливостей системного впливу православного політикуму і громадськості на законотворчий процес.

Можливістю впливу на модель соціально-економічної формації України буде надання Українській Православній Церкві статусу юридичної особи, а Православ’ю — статусу державної релігії, хоча це питання є дискусійним.

Якщо не буде впливу на формування соціальної моделі, то будемо змушені постійно загоювати й корегувати наслідки існуючої політики можновладців в усіх сферах суспільних відносин.

Наприклад, Міністерство освіти України розповсюджує підручники з методикою розбещення, розтління дітей, стимулюючи їх до споживання наркотиків, алкоголю та статевих стосунків. Це фінансується низкою міжнародних “благодійних” організацій, очевидно, зацікавлених у зниженні освітнього та культурного рівня наступних поколінь.

Лише в одному цьому напрямку вже вкрай необхідно докласти усіх зусиль, щоб зупинити сатанинський вплив і сформувати протидію. Але механізми вирішення таких питань починаються з фінансування психолого-психіатричної експертизи наукового матеріалу шкільних підручників і методик, на основі яких працюють вчителі. Фінансування відсутнє — наслідки плачевні. На цьому напрямку дійшло вже до того, що у самій Верховній Раді України “грандоїдські” організації проводять виставку і розповсюджують в кулуарах літературу з методикою поширення одностатевих відносин, аргументуючи, що це — норма, а кому не подобається, то “той хворий на голову”. І це під шумок “Артекгейту” з педофелії! Ми роз’яснили проблему в ЗМІ і серед народних депутатів.

Інший приклад: народний депутат Володимир Яворівський з групою однодумців лобіюють Закон України “Про музеї” і Постанову Верховної Ради України “Про збереження комплексу Києво-Печерської Лаври та подальший розвиток Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника”. У випадку можливого їх прийняття є ризики втрати приміщень і передачі частини приміщень розкольникам та іншим псевдоправославним релігійним організаціям.

Організаційно це можливо зробити, бо в профільному комітеті Верховної Ради України немає православних депутатів, що здатні лобіювати інтереси УПЦ. В цьому випадку Представництво вимушено боротись з наслідками й організовувати протидію вже схваленому на профільному комітеті законопроекту.

Загальна кількість Законів України складає приблизно 17 тис., і вони потребують змін і доповнень. Напрямки охоплюють широкий спектр — від освіти до господарчих питань.

Нами продовжується лобіювання питань законодавства:

про відповідність наповнення методик навчального процесу православному світогляду, прийняття ЗУ “Про державну акредитацію релігійних навчальних закладів”, “Про право навчати й виховувати у релігійному дусі”;

про надання УПЦ статусу юридичної особи шляхом внесення поправок до ЗУ “Про свободу совісті і релігійні організації”;

до зцілення церковного розколу в Україні шляхом просвітницької діяльності і роз’яснення можновладцям і депутатам позиції Церкви з цього питання;

про ліквідацію норм ст. 17 ЗУ “Про свободу совісті і релігійні організації”, де дозволено почергове користування культовими спорудами;

про передачу землі та майна Церкви у власність Церкви і реституції церковного майна, про збереження майна храмів у користуванні Церкви при зміні громадою конфесійної приналежності, про гарантії прав власності;

про спрощення отримання земельних ділянок у постійне користування та надання статусу суб‘єкта права власності на землю, про безкоштовну оренду;

щодо соціального захисту служителів Церкви і прав віруючих;

щодо підготовки законодавчої бази місіонерської діяльності Церкви в напрямках медицини, соціальної допомоги, благодійності.

Проведено круглі столи, конференції за участю народних депутатів, громадських і церковних організацій з актуальних питань: ГМО, СНІДУ, прав та соціального захисту людини, освіти тощо.

З цього приводу робились заяви, звернення, обговорення й інформування в ЗМІ, були випущенні інформативні матеріали.

Надавалась організаційна допомога у протидії захопленню храмів.

Варто відзначити активну і успішну участь Представництва при розгляді і прийнятті змін до земельного законодавства від 15.02.2009 р., згідно з якими релігійним організаціям земельні ділянки під храмові споруди і прилеглі комплекси надаються в постійне користування безкоштовно. На сумарній площі по Україні близько 5500 га за рахунок звільнення від плати за землю за скромними підрахунками заощаджується для парафій більше 50 млн грн. щомісяця!

Для якісної та успішної організаційної діяльності просимо Преосвященних Владик призначити від усіх єпархій повноважних осіб зі співпраці з Представництвом. Через повноважних осіб впроваджуватиметься робота з виявлення проблематики, яку потрібно вирішувати на законодавчому і владному рівнях. На сьогодні така співпраця налагоджується з Харківською єпархію, де традиційно висока культура діяльності у правовому полі, з Білоцерківською, Сімферопольською та Львівською єпархіями. Ми не маємо можливості фінансувати діяльність єпархіальних представників, бо самі працюємо своїм коштом, але сподіваємося врегулювати і це питання.

Підсумовуючи діяльність Представництва Української Православної Церкви у Верховній Раді України за звітний період, бачимо, що попереду ще дуже багато роботи. Необхідно мати дієвий зворотній зв’язок з єпархіальними управліннями, зміцнювати співпрацю з православними депутатами, вести підготовку кандидатів у народні депутати зі свого, православного, середовища, бо лише депутати володіють правом змінювати законодавство. Також потрібно забезпечити матеріально-фінансову базу для діяльності. Ці та інші питання можна вирішувати за умови консолідації зусиль усієї церковної Повноти. Врегулювання Законів України буде корисним для Церкви і сприятиме досягненню злагоди та добробуту у суспільстві.

 









Коментувати

Содержимое этого поля хранится скрыто и не будет показываться публично.
 


   
orthodox.org.ua

Українська Православна Церква